HTML

Közéleti dagonya

Mi van a döntések hátterében? Mi van a döntéshozók agyában? Van - e mérce, akár egyes, kettős, többes? A hazai demokrácia posványa, avagy hol és hogyan tapicskolunk?

Friss topikok

Linkblog

Simor lovag vizibicikli-kölcsönzője

2010.04.28. 11:14 zsákutczay

Felreppent a hír, miszerint Simor Andrást Offshore Lovaggá ütötték. Utánajártunk.

Magát az illetékest, Simor Andrást kerestük fel.
 
Kérdés:
„Simor cégei nem pénzügyi intézmének, vagy befektetési vállalkozásokérem mondja el, mit csinált ön Cipruson?...” nyilatkozta az MNB szóvivő 2009. márciusában. Kérem mondja el, milyen vállalkozása van, volt Cipruson?
- Nem azért alapítottam anno céget Cipruson, hogy kikerüljem a magyar adózási rendszert, bár hallottam ilyesmikről, sőt ismerek is ilyen megtévedt alakokat. Tessék, itt vannak dokumentumaim, a ciprusi cégbíróság pecsétjével. Feketén - fehéren az áll rajta, hogy a cégem neve Offshore Ltd. Mint az köztudott, az offshore azt jelenti, hogy „parton túl”. És lám, cégem bejegyzett címe is Limassol, Kikötő, 16. móló, utolsó bódé 43. szoba. Ott még most is egy vizibicikli-kölcsönző található. Hát ez volt az én cégem, amit azóta eladtam. Tehát a beszédes „Offshore-Parton túl” cégnevet azért választottam, mert az a mólón található. Hát hol is lehetne egy vizibicikli kölcsönző máshol? A város közepén egy modern irodaházban csak nem működhet? – nézett ránk mosolyogva az elnök.
 
Kérdés:
hogy ment a bolt?
- Hát sok nehézségünk volt az elején, mert nagy volt a konkurrencia, de mi nem hagytuk magunkat. A piac meghódítása miatt éveken át fél órát ingyen adtunk, ezért az első évek veszteségesek voltak, de amit mi a fejünkbe veszünk, azt végre is hajtjuk. Csak emésztette a pénzt, de én nem tágítottam. Egy vérbeli üzletember nem hátrál meg az első 10 év kudarcai után.
 
Kérdés:
Miért csinálta, ha nem a haszonért?
- Nézze, nekem a pénz nem az elsődleges, mondhatnám, nem is érdekel, sőt a feleségem szerint mindenhez értek, kivéve ezt az egyet – de ez maradjon kettőnk között. Drága nagypapám azt hagyta rám halálos ágyán, hogy kis unokám, alapíts offshore céget valahol, de kizárólag egy szigeten. Én először a Margit-szigetet javasoltam, neki, de erre azt mondta az öreg, hogy sem ez, sem Csepel nem jöhet szóba, inkább a Kajmán-, Man-, vagy Ciprus. Nagyapámnak a vérében volt az üzlet, sajnos nem rá ütöttem. Tehát az emlékek miatt választottam Ciprust.
 
Kérdés:
Rendben, veszteséges volt a dolog, de akkor miért bővítette az üzletet?
- Igen, kibővítettem a profilt, most lángos,- palacsinta- és hekk sütés is van már. Ezt is csak az emlékek miatt. Tudja, gyerekkorom nyarait Balatonfenyvesen töltöttem és az akkori lángos íze ma is a számban van. Cipruson képtelen lennék másként két napnál többet eltölteni a honvágy miatt, de ilyenkor beleharapok egy lángosba és hetekre megnyugszom. Bevallhatom, hogy a lángos sütést is csak magam miatt csináltam, ez is teljes ráfizetés, a ciprusiak egyáltalán nem veszik.
 
Kérdés:
Úgy tudjuk, Cipruson alacsonyak az adók és a kamat is lényegesen kisebb.
- Pontosan. Veszteség csak az itthoni jegybanki kamat és adózási rendszer miatt „lenne”, ha itt lenne az üzlet, de szerencsére nem itt van, ott még így is van némi haszon. Nem sok, legalábbis a kimutatások szerint.
 
Kérdés:
Miért akar Ciprusra költözni családjával?
- Hát már csiripelik a verebek? Az itthoni fizetésemből nehezen jövünk ki.
 
Kérdés:
Kezünkben az újság: „... míg  Simor havonta bruttó 7,4 millió forintot keres, addig amerikai kollégájának, a FED (Federal Reserve a tkp. amerikai nemzeti bank) elnökének, Ben Bernanke úrnak 2 millió 430 ezer forintnak megfelelő dollárnyi javadalmazással kell beérnie". Kérem kommentálja ezt.
- Nézze fiatalember. Csodálkozom magán, mennyire nem naprakész. Először is, mint említettem, itthon magas a jegybanki alapkamat, nagyok az adók, a külföldi tőke menekül, a forint zuhanni kezdett Orbán kijelentései miatt, amikor velem kezdett foglalkozni, családom nagy, nehezen jövünk ki a fizuból! A ciprusi kis üzletecském hozott éppen csak valamennyit a konyhára, amiből majd tengetni fogok öreg koromra. Ezt is sajnálja tőlem?
 
Kérdés:
Állítólag tavaly eladta üzletét, amikor kiderültek a ciprusi vizibicikli-kölcsönzők éves bevételei. Ki az új tulaj?
- Igen, eladtam. Egy jegybank-elnököt ne lehessen még koholt vádakkal sem támadni. Éppen egy német kisfiúnak a kezébe nyomtam a tintahalas palacsintát, amikor megszólított egy angolul beszélő fürdőző, hogy szívesen megvenné a boltot. Vigye – mondtam, bár nagyon a szívemhez nőtt. Megcsináltuk a papírokat, kifizette az árát és mindenki ment a maga dolgára.
 
Kérdés:
Úgy hallottuk, hogy a sógoráé az üzlet.
- Képzelje, az a fürdőző a sógorom volt, de ez csak az aláírás után derült ki. Annyira lebarnult a napon és szaklálla is volt, hogy először nem ismertem meg.
 
Kérdés:
Miért kapta a lovagi címet?
- Ezt a címet évente egyszer adja a ciprusi Offshore Sportok Szövetségének Vizibicikli Rendje nagy ünnepség keretében azoknak, akik sokat tettek a Cipruson évezredes sport fejlesztéséért.
Van még kérdés?

Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: ciprus lovag simor offshore vizibicikli

A bejegyzés trackback címe:

https://posvanyklub.blog.hu/api/trackback/id/tr421958645

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nem offshore-lovagnak való vidék 2010.04.29. 10:49:06

Simor elmozdításának helyességét csak az fogja igazolni, ha az új kormány a saját kinevezéseinél is ugyanazt a mércét alkalmazza. (Fotó: Reuters) "Nem offshore-lovagok szálláshelye" - utalt hétfői nemzetközi sajtótájékoztatóján Or...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása